Σάββατο, 28 Ιουνίου 2014

ΠΑΜΕ - ΠΑΣΕΒΕ - ΜΑΣ - ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΟΙ Απαίτησαν Φτηνότερες Συγκοινωνίες για τον Λαό, Δωρεάν για τους Ανέργους!

Υπουργείο Μεταφορών, κινητοποίηση για ΜΜΜ, 23/6/2014, Πηγή:902.gr
ΠΑΜΕ - ΠΑΣΕΒΕ - ΜΑΣ - ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΟΙ συναντήθηκαν αγωνιστικά στις 23 Ιούνη στο υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων στην κινητοποίοηση που διοργανώθηκε με πρωτοβουλία της Γραμματείας Αστικών Συγκοινωνιών του ΠΑΜΕ με την συμμετοχή της ΠΑΣΕΒΕ, του ΜΑΣ, εκπροσώπων των συνταξιούχων, σωματείων και εργαζομένων από διάφορους κλάδου.
Στόχος  της διαμαρτυρίας ήταν αφενός να καταγγελθεί η 'μείωση' στις τιμές των εισιτηρίων που κάθε άλλο παρά πραγματική είναι και αφετέρουν να απαιτήσουν φτηνότερες συγκοινωνίες για την λαϊκή οικογένεια, τη νεολαία τους συνταξιούχους και δωρεάν μετακίνηση των ανέργων. Επιπρόσθετα ζήτησαν μέτρα που να ανταποκρίνονται στην ανάγκη για σύγχρονες, φτηνές, τακτικές και ασφαλείς αστικές συγκοινωνίες, με ευθύνη του κράτους και όχι των ιδιωτικών συμφερόντων.
Υπενθυμίζεται ότι η κυβέρνηση αποφάσισε:
'-- Να μειώσει την τιμή του ενιαίου εισιτηρίου στα 1,20 ευρώ (από 1,40) και ταυτόχρονα το χρόνο ισχύος του από τα 90 στα 70 λεπτά της ώρας.
-- Την κατάργηση της μηνιαίας κάρτας για λεωφορεία, τρόλεϊ και τραμ, που σήμερα κοστίζει 20 ευρώ. Αντικαθίσταται από τη νέα ενιαία κάρτα για όλα τα Μέσα, αξίας 30 ευρώ, από 45 που κοστίζει σήμερα.
-- Την ένταση των ελέγχων για τον περιορισμό της λεγόμενης «εισιτηριοδιαφυγής», ενώ από τις αρχές Σεπτέμβρη θα τοποθετηθούν περιστρεφόμενες μπάρες στην πόρτα εισόδου των λεωφορείων όπου πλέον η επιβίβαση θα γίνεται μόνο από την πόρτα του οδηγού.
-- Την ενίσχυση της εμπλοκής ιδιωτών μέσω του «ηλεκτρονικού εισιτηρίου.
Απέρριψε τα πάντα Στο πλαίσιο της χτεσινής κινητοποίησης, έγινε συνάντηση με το Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου, Νίκο Σταθόπουλο, ο οποίος παραδέχθηκε ότι τα κύρια έσοδα των συγκοινωνιών προέρχονται άμεσα από τις τσέπες του λαού, την ίδια στιγμή που η κρατική επιδότηση μειώνεται συνεχώς.
Συγκεκριμένα, είπε πως στην Αθήνα από τα εισιτήρια των επιβατών εισπράττονται περίπου 260 εκατ. ευρώ το χρόνο, ενώ η κρατική χρηματοδότηση για φέτος είναι μόλις 100 εκατ. ευρώ και μειώνεται συνεχώς (πέρσι δόθηκαν 140 εκατ.). Δηλαδή, οι συγκοινωνίες χρηματοδοτούνται κατά 72% από τους ίδιους τους επιβάτες.
Σημείωσε ακόμα πως η όποια εξοικονόμηση «κόστους» στις συγκοινωνίες τα τελευταία χρόνια, έγινε κυρίως από τις περικοπές μισθών των εργαζομένων σε αυτές. Οπως ισχυρίστηκε ο γραμματέας, δεν μπορούν να παρθούν μέτρα που να ανακουφίζουν πραγματικά το λαό. Είναι χαρακτηριστικό ότι η κυβέρνηση απέρριψε ακόμα και το αίτημα να παραμείνει στα 90 λεπτά ο χρόνος ισχύος του ενιαίου εισιτηρίου, όταν μειωθεί στα 1,20 από 1,40 ευρώ και να μην περιοριστεί στα 70 λεπτά της ώρας, όπως προβλέπεται.
Σε ό,τι αφορά το ζήτημα των ανέργων, που δεν έχουν να πληρώσουν ούτε τα εισιτήριά τους στην περιπλάνηση για να βρουν δουλειά, ο Ν. Σταθόπουλος το παρέπεμψε στο υπουργείο Εργασίας.
Τέλος, σε επισήμανση στελέχους του ΠΑΜΕ ότι το «ηλεκτρονικό εισιτήριο» δίνει τη δυνατότητα να εφαρμοστεί το σύστημα διαμόρφωσης της τιμής του εισιτηρίου με βάση την απόσταση που διανύει ο επιβάτης, ο γενικός γραμματέας δεν απέκλεισε μια τέτοια περίπτωση. Παραδοχή που δείχνει πως το ηλεκτρονικό εισιτήριο θα χρησιμοποιηθεί για την επιβολή «διαζωνικής χρέωσης», κάτι που θα οδηγήσει σε νέα αύξηση του κόστους μετακίνησης στον αστικό ιστό.
Τα αιτήματα του ταξικού κινήματος
Η αντιπροσωπεία επέδωσε υπόμνημα στο υπουργείο απαιτώντας μεταξύ άλλων: Μείωση της τιμής του εισιτηρίου κατά 50%. Δωρεάν μετακίνηση των ανέργων, των ΑμΕΑ ή άλλων εργαζομένων που έχουν ανάγκη, των μαθητών και φοιτητών, των στρατευμένων νέων. Να σβηστούν τώρα όλα τα πρόστιμα, να μην πάει κανένα πρόστιμο στην Εφορία. Αμεση κρατική επιχορήγηση για επισκευή και ένταξη στην κυκλοφορία 600 παροπλισμένων οχημάτων, που δεν επισκευάζονται λόγω έλλειψης κονδυλίων. Καμία απόλυση, άμεση επαναπρόσληψη των απολυμένων στο Μετρό.
Επίσης, άρση της πολιτικής επιστράτευσης για τους εργαζομένους του κλάδου και κάθε άλλου κλάδου. Προσλήψεις για να βελτιωθεί η κάλυψη του συγκοινωνιακού έργου. Καμία επιχειρηματική δραστηριότητα στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Σύγχρονες, ασφαλείς, φτηνές, τακτικές αστικές συγκοινωνίες για το λαό. Επέκταση του δικτύου σε όλο το Λεκανοπέδιο της Αττικής με Μέσα Μαζικής Μεταφοράς που θα λειτουργούν συμπληρωματικά μεταξύ τους.' (Πηγή :Ριζοσπάστης)
Υπουργείο Μεταφορών, κινητοποίηση για ΜΜΜ, 23/6/2014, Πηγή:902.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.